Bosch BSG72212 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BSG72212 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,8

A. Leijten 18-03-2012
Geschreven voor: Bosch BSG72212 zilver

Slecht product. Voordelen: sterke zuigkracht, lang snoer, opbergsysteem kleine onderdelen, licht in gewicht. Nadelen: stofzak blijft niet in systeem zitten als je de klep open maakt, irritante warme luchtstroom recht omhoog op de gebruiker gericht, snoeroprolsysteem werkt niet als het moet en wel als je het niet wil, hij rolt alle kanten op, zelfs op zijn zijkant, niet stabiel dus, wieltjes breken af. Eerlijk gezegd had ik veel meer verwacht van Bosch.

ejk75 01-05-2010

Waardeloos prul.
Onze stofzuiger is nu net meer dan 1 jaar oud. De slang blijft niet in de stang zitten, de wieltjes zijn allemaal stuk. Toen de wieltjes nog niet stuk waren draaiden de draaiplaten niet en reed de stofzuiger dus altijd scheef weg (tegen de muur, kozijnen, etc., lees beschadigd verfwerk)
Mondstuk is zo beroerd geconstrueerd dat het onmogelijk is een vlakke vloer te zuigen op volle kracht. Het ding trekt zich vast op de vloer en is met grote kracht nog te bewegen. Hij draait bij ons altijd op half vermogen ongeveer.

+ lengte snoer
+ relatief stil
+ grote zuigkracht

- eigenlijk alles

Ik koop NOOIT weer een Bosch

Dre4 09-11-2009

---------- update review 09-11-2009 ----------
NIET kopen. Mijn stofzuiger is 28 maanden oud. Maar na de garantie begonnen de problemen: De slang schiet telkens los van de stofzuiger door de zwakke constructie. Daarnaast valt de buis vaak uit het handvat tijdens het zuigen. Alle wieltjes zijn afgebroken geweest. De nieuwe wieltjes hebben metalen asjes i.p.v. de plastik asjes en zullen wel langer meegaan. Nu werkt ook het snoer oprollen niet meer. Ondanks de lage prijs toch een dure stofzuiger geworden; ruim 100 euro kwijt in net 2 jaar. De test op duurzaamheid van de consumentenbond heb je niet veel aan; die laten het apparaat alleen aanstaan zonder ermee te zuigen. Zo wordt alleen de motor getest. Ik koop nooit meer een Bosch (of Siemens).

---------- oude review 24-12-2008 ----------
Oprol automaat werkt niet lekker; ik moet meestal wel 5x het snoer iets uittrekken voordat het snoer helemaal is ingerold. De aan/uitzet beugel moet ik ook meerder keren indrukken om het apparaat aan of uit te krijgen. Na 14 maanden is 1 van de zwenkwieltjes afgebroken. Zelf een nieuw wieltje gehaald bij een onderdelenwinkelvoor 7,50.
Positief vond ik de aanbiedingsprijs (minder dan 100 euro in 2007) en het gewicht. Mijn vorige was een Miele en ik denk dat ik daar maar weer voor ga sparen.

H. Munscher 27-07-2007
Geschreven voor: Bosch BSG72212 zilver

Goede stofzuiger. Toch spijt van de aankoop.
De warme uitblaaslucht is heel hinderlijk. De uitlaat
opening zit midden bovenop.
De stofzakken zijn krankzinnig duur.

Roni67 17-06-2007
Geschreven voor: Bosch BSG72212 zilver

Deze stofzuiger gekocht als vervanger voor een Miele, maar wat een ongelofelijk spijt van deze aankoop. De stofzuiger ziet er mooi uit, maar van de eerste (en laatste!) keer stofzuigen hiermee werd ik heel chagrijnig. De slang is net te kort (ik ben 1.80m), waardoor bij bijna elke beweging voorwaarts de stofzuiger mee naar voren wordt getrokken. De wieltjes zijn zo klein dat hij achter het snoer blijft hangen als je hem eroverheen wilt trekken. Iets te hard de hoek omtrekken en hij ligt op z'n kant. De luchtuitblaasopening blaast naar voren, waardoor je de hele tijd de hete luchtstroom op je rug of in je gezicht hebt. Er leek een handig draaghandvat aan te zitten, maar deze zit precies boven de luchtuitblaasopening, waardoor je je handen verbrandt als je hem daaraan vasthoudt. De hulpstukken worden tijdens het stofzuigen erg warm, waardoor verwisselen geen pretje is. Er zit geen knop op waarmee je het snoer kunt in laten rollen. Als je een ruk aan het snoer geeft om deze automatisch in te laten rollen, gaat dat zo hard dat deze tegen je benen aanslaat. De beugel om de aan/uit-knop te bedienen moet je wel erg hard indrukken. En als laatste is het onmogelijk met het voetstuk kattenharen van een voordeurmat af te zuigen (waar de Miele, die niet speciaal voor huisdieren is, geen moeite mee heeft). Is er dan niets goeds te melden? Jawel hoor: hij ziet er leuk uit, het gewicht is redelijk laag (beter dan de Miele) en het snoer (10m) is ruimschoots voldoende. Conclusie: Ik zal niet meer zuigen met deze stofzuiger en ga gewoon weer de oude gebruiken :-(